תעריף שמאי רכב: 3 גורמים שמשפיעים על מחיר השמאי

ישנם כמה גורמים שמשפיעים על תעריף שמאי רכב ועל מחיר השירות שהוא נותן. כל הפרטים במאמר הזה

תעריף שמאי רכב הוא המחיר שיש לשלם עבור השירותים שמעניק השמאי. חשוב לדעת שהתעריף משתנה בהתאם למספר גורמים, ולכן המחירים שמופיעים כאן עשויים להשתנות לכאן או לכאן.

שמאי רכב פרטי מעניק מגוון של שירותים מתוקף תפקידו, והם כוללים פרסום דו"ח שמאי, הערכת גובה נזק שנגרם לרכב, הערכת שווי רכב במקרה של קנייה או מכירה ואף מתן עדות מומחה בבית המשפט במקרה הצורך.

בדרך כלל, תעריף שמאי רכב מושפע בין השאר גם מגובה הנזק שנגרם לרכב. על מנת לסייע לכם לדעת מראש את העלויות הצפויות, ריכזנו לכם כאן את המחירים השונים של שירותי השמאי.

חשוב להזכיר כי המחירים האלה עשויים להשתנות בהתאם לגורמים שונים שמשפיעים על עלות השירות. כמו כן, חשוב לזכור כי במקרה של פגיעה ברכב, חברות הביטוח מחויבות לשלם את שכר השמאי – גם אם מדובר בשמאי רכב פרטי שאינו מופיע ברשימת השמאים שמציעה החברה עצמה.

תעריף שמאי רכב

השירותהתעריף
הערכת גובה נזק – עד 12,000 ש"ח700-1,000 ש"ח
הערכת גובה נזק – בין 12,000 ל-25,000 ש"ח1,000-1,500 ש"ח
הערכת גובה נזק – מעל 25,000 ש"ח1,500-2,500 ש"ח
עדות מומחה בבית המשפטכ-1,000 ש"ח
הערכת שווי רכב350-600 ש"ח
הערכת שווי רכב אספנות700-1,200 ש"ח
הערכת שווי רכב בייבוא אישי 700-1,200 ש"ח

שימו לב: טבלת המחירים נועדה על מנת להעניק לכם הערכה ראשונית של עלות השירות, אך כאמור המחיר עשוי להשתנות על פי גורמים שונים.

הגורמים שמשפעים על תעריף שמאי רכב

כאמור, תעריף שמאי רכב אינו אחיד, וישנם כמה גורמים וסיבות שעשויים להשפיע על עלות השירות.

גובה הנזק לרכב

כפי שמצוין בטבלה למעלה, אחד הגורמים שמשפיעים על עלות השירות הוא גובה הנזק. ככל שהנזק שנגרם לרכב גבוה יותר, כך מחיר השמאי יהיה גבוה יותר בהתאם.

נכון, קשה לדעת מראש מה יהיה גובה הנזק לפני בדיקת השמאי, אך כדאי לזכור שחברות הביטוח מחויבות לכסות את תעריף שמאי רכב, ולכן מדובר בכסף שיחזור לכיס שלכם.

מספר הביקורים

ישנם מקרים שבהם בדיקת השמאי דורשת מספר ביקורים. לעתים, במהלך הטיפול של הרכב במוסך עלולים להתגלות בעיות נוספות ויש צורך בבדיקה נוספת של שמאי הרכב.

כל ביקור כזה ובדיקה נוספת צפויים להגדיל את עלות השירות של השמאי. יחד עם זאת, מדובר בביקורים חשובים שיכולים להשפיע בצורה מאוד משמעותית על הפיצויים שתקבלו מחברת הביטוח.

סוג הרכב הנבדק

כפי שציינו בטבלה למעלה, סוג הרכב משפיע מאוד על הערכת שווי הרכב, אך יש לו השפעה גם על הערכת הנזק שנגרם לו. כל עוד מדובר ברכב רגיל וסדרתי, שיש רבים כמותו בארץ, הערכת השווי צפויה להיות זולה משמעותית מאשר הערכת שווי של רכב שאינו נפוץ בכבישי הארץ.

חברת הביטוח תכסה את מחיר השמאי

כאמור, חברות הביטוח השונות מחויבות בחוק לכסות את עלות מחיר השמאי. לכן, בכל מקרה של פגיעה ברכב, מומלץ להיעזר בשמאי רכב פרטי.

שמאי פרטי, שאינו עובד עם חברות הביטוח, יהיה בצד שלכם ולא בצד של החברות הגדולות, וידאג לכך שתקבלו את מלוא הזכויות שלכם. בשורה התחתונה, הוא ידאג לכם ולא לחברות הביטוח. הן כבר יסתדרו בעצמן.

בנוסף, העלות של השמאי תכוסה על ידי חברות הביטוח, כפי שהן מחויבות.

תעריף שמאי רכב

חזרה לעיקרי המאמר