ירידת ערך רכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת על שמאות רכב חשמלי

כניסת הרכבים החשמליים משנה את עולם הרכב לחלוטין, והיא משפיעה גם על המוסכים, השמאים וחברות הביטוח. מה לגבי ירידת ערך רכב חשמלי? כאן תגלו הכל

ירידת ערך רכב חשמלי היא אחת הדאגות הגדולות של בעלי רכבים חשמליים בישראל ובעולם.

רכבים חשמליים יוצרים מהפכה של ממש בתחום הרכב, ומשנים את הדרך שבה אנחנו מגיעים ממקום למקום. בנוסף לשינוי של הרכב הפרטי, נעשה גם שינוי גדול בתשתיות שעומדות מאחורי הרכבים שלנו – ולא מדובר רק על עמדות הטעינה שצצות להן בכל מקום.

החדירה של הרכב החשמלי לכבישי העולם בכלל ולכבישים שלנו כאן בישראל בפרט צפויה לשנות את עולם הביטוח, המוסכים והשמאות.

הסיבה לכך פשוטה מאוד: למרות שמבחינה חיצונית הם די דומים, רכבים חשמליים שונים מאוד מרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית בכל מה שנמצא מתחת למכסה המנוע.

במקום מצבר קטן יש סוללות ענקיות, במקום מנוע בעירה פנימית יש מנוע חשמלי מתקדם. פתאום אין צורך במערכת פליטה (אגזוז) ואין צורך ברדיאטור, כי המנוע לא מתחמם כמו מנוע בעירה פנימית.

מבחינת המוסכים, מדובר בשינוי גדול מאוד. אם עד היום המוסכניקים פעלו כדי לתקן מנועים מקולקלים בצורה מסויימת, כיום המנועים האלה פועלים בשיטה אחרת.

בנוסף, ישנם הרבה מקרים שבהם המוסכים כלל לא יכולים לתקן את התקלה ברכב החשמלי.

המצב הזה גם יוצר שינוי גדול לחברות הביטוח ולשמאי הרכב. לרכבים חשמליים שנפגעו בתאונה יש סיכוי גדול הרבה יותר לרדת מהכביש בשל החשש לפגיעה בסוללות.

במקרה כזה, אין מקום לתקן את הרכב או להחליף סוללות, אלא להוריד את הרכב מהכביש לחלוטין.

בנוסף, אסור לשכוח גם את העובדה שיותר ויותר בעלי רכבים חשמליים מזמינים התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניה הפרטית שלהם.

העמדות האלה דורשות התייחסות מיוחדת של חברות הביטוח גם מבחינת הרכב וגם מבחינת החשש מנזק שייגרם למבנה או למערכת החשמל הביתית.

ירידת ערך רכב חשמלי

אחד החששות הגדולים של בעלי רכבים חשמליים הוא ירידת ערך רכב חשמלי. החשש הוא שיהיה קשה למכור את הרכב בשל ירידת הערך, בשל היחלשות הסוללה וכיוצא בזה.

מכיוון שמדובר במהפיכה שעדיין נמצאת בחיתוליה, קשה להעריך במדויק עד כמה תשפיע ירידת ערך רכב חשמלי על שוק המכוניות יד שניה.

ירידת ערך רכב חשמלי

חזרה לעיקרי המאמר