הערכת נזק לרכב: כל מה שצריך לדעת

הערכת נזק לרכב הוא אחד הדברים החשובים בדרך לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם מחברת הביטוח. כך תעשו את זה נכון

אם במקרה הייתם מעורבים בתאונת דרכים, או שנגרם נזק כזה או אחר לרכב שלכם, עליכם לפנות לשמאי רכב על מנת לקבל הערכת נזק לרכב. מה זה אומר, מדוע מדובר באחד הצעדים החשובים עבורכם ואיך עושים את זה כמו שצריך? כל זה, ועוד, במאמר הזה.

לפני שנתחיל, יש נקודה אחת שחשוב להדגיש: המאמר הזה מתייחס אך ורק לפגיעה ולנזק שנגרם לרכב. אם אתם סובלים מפציעות או חבלות גופניות – חשוב מאוד להגיע בהקדם האפשרי לטיפול רפואי.

החשיבות של הערכת נזק לרכב

אם יש לכם ביטוח לרכב, וככל הנראה יש לכם, תוכלו להפעיל אותו לאחר תאונת דרכים כזו או אחרת, על מנת שחברת הביטוח תפצה אתכם על הנזקים ועל ירידת הערך. הרי בשביל זה אתם משלמים ביטוח, לא?

כדי לקבל את מלוא הפיצויים והתגמולים שמגיעים לכם מחברות הביטוח השונות, יש לבצע הערכת נזק לרכב על ידי שמאי רכב מוסמך. דוח השמאי, שבו מפורטים הנזקים ובו מעניק השמאי הערכת נזק לרכב, הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על גובה הפיצויים שתקבלו מהביטוח.

לכן, דוח השמאי הוא אחד הצעדים החשובים לאחר פגיעה ברכב או גרימת נזק כזה או אחר.

כאשר תפנו לחברת הביטוח שלכם, תקבלו ממנה רשימה של שמאי רכב שעובדים איתה. לפני שאתם מתקשרים לשמאי הראשון ברשימה הזאת, חשוב שתבינו משהו פשוט: כרגע יש שני צדדים שונים, שעומדים זה מול זה – בצד אחד, אתם, ובצד השני, חברת הביטוח.

כאשר שמאי רכב מקבל הרבה עבודה מחברת ביטוח מסוימת, יכול להיות שהדבר משפיע על האובייקטיביות שלו, וייתכן שהוא מעדיף את האינטרסים של חברת הביטוח על פני האינטרסים שלכם.

שמאי רכב פרטי מול שמאי שעובד עם הביטוח

כדי לוודא שבעת כתיבת דוח השמאי, עם הערכת נזק לרכב שלכם, השמאי דואג לאינטרסים שלכם ולא לאינטרסים של חברות הביטוח, מומלץ לפנות לשמאי רכב פרטי.

מהו שמאי רכב פרטי?

שמאי רכב פרטי הוא שמאי מוסמך, ממש כמו אותם שמאים שעובדים עם חברות הביטוח. אלא שבמקום לעבוד עם חברת ביטוח כזו או אחרת, הוא עצמאי לחלוטין.

העצמאיות הזאת, וחוסר התלות בחברות הביטוח, מאפשר לשמאי הפרטי להיות אובייקטיבי לחלוטין, ולדאוג לאינטרסים של בעל הרכב, במקום לדאוג לאינטרסים של חברת הביטוח.

מי משלם על שמאי רכב פרטי?

הרבה מבוטחים משוכנעים שאם הם פונים לשמאי רכב פרטי, הרי שהם יצטרכו להוציא את העלויות שלו מהכיס שלהם. לכן, חשוב לזכור שיש חוק במדינת ישראל שקובע שעל חברת הביטוח לממן את עלות שמאי הרכב, גם אם מדובר בשמאי רכב פרטי, ולא רק אם מדובר בשמאי מטעמה.

לכן, אם אתם פונים לשמאי פרטי, אתם יכולים לדעת שיהיה מישהו אובייקטיבי שידאג לאינטרסים שלכם, ועדיין לא תצטרכו להוציא שקל על השירות הזה, כי חברת הביטוח מחויבת להחזיר לכם את הכספים האלה.

סיכום

בשורה התחתונה, על מנת לקבל כספים מחברת הביטוח, תהיו חייבים לקבל הערכת נזק לרכב על ידי שמאי מוסמך. יחד עם זאת, פניה לשמאי מטעם הביטוח עלולה לעלות לכם הרבה כסף בסופו של דבר, כי יכול להיות שמה שעומד מול עיניו זה האינטרסים של חברת הביטוח שמספקת לו עבודה ופרנסה, במקום האינטרסים שלכם.

לכן, מומלץ לפנות לשמאי רכב פרטי לצורך ביצוע הערכת נזק לרכב לאחר תאונה או פגיעה כזו או אחרת, כדי שתוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם מחברת הביטוח. החוק גם מחייב את חברת הביטוח לשלם את עלות שמאי הרכב, גם אם מדובר בשמאי פרטי שאינו מטעמה. שווה, לא?

הערכת נזק לרכב

חזרה לעיקרי המאמר