מה עושים במקרה של תאונה קלה

כל נהג ותיק יודע את זה, וכל נהג צעיר עוד ילמד בהמשך הדרך – תאונות קורות. אנחנו יכולים להיות הנהגים הטובים ביותר שיש על הכביש, ועדיין זה לא מבטיח שלא נהיה מעורבים בתאונות כאלה ואחרות.

במאמר הזה אני הולך להדריך אתכם צעד אחר צעד מה עושים במקרה של תאונה קלה, כזו בלי נפגעים, ואיך תצאו מתאונה כזאת עם הכי פחות נזק לכיס.

מה עושים במקרה של תאונה קלה – שלב אחרי שלב

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, או שאתם רוצים לדעת לכל מקרה מה עושים במקרה של תאונה קלה, כדאי שתעקבו אחר השלבים האלה – שלב אחר שלב:

כולם בסדר?

הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר תאונת דרכים היא לבדוק שכולם בסדר, ואף אחד לא נפגע. הדבר נכון גם כלפיכם ומי שנמצא אתכם ברכב, וגם כלפי הצד השני, שהיה מעורב אתכם בתאונה. אם חס וחלילה מישהו זקוק לסיוע רפואי, חייגו למגן דוד אדום (101) בלי דיחוי, ותארו בפניהם את מקום האירוע ואת הפציעה.

זהירות מעל הכל

ישנה נטייה להרבה נהגים לאבד את הפוקוס שלהם מבחינת שמירה על בטיחות ברגע שקרתה תאונה, ולו הקלה ביותר. לפני שאתם יוצאים מהרכב לבדוק מה מצבו, ודאו שאתם לא נמצאים בסכנה. אם אתם באמצע הכביש, כדאי לזוז לשוליים. בכל מקרה, אל תפתחו את הדלת ותצאו מהרכב לפני שאתם מסתכלים טוב טוב שאין רכב מתקרב במהירות.

לשלוף סמארטפון

אחרי שוידאנו שכולם בסדר ולא זקוקים לפינוי רפואי, ואחרי שבדקנו שאנחנו לא נמצאים בסכנה באמצע הכביש, זה הזמן לשלוף את הפלאפון ולתעד את התאונה. על ידי התיעוד, ניתן יהיה להוכיח את חפותכם ולתעד את מצב הרכב לאחר התאונה (גם הרכב שלכם וגם הרכב הנוסף), על מנת למנוע מצב שבו תתבקשו לשלם על נזקים שלא נגרמו בתאונה.

מומלץ גם לשמור פרטים של עדי ראייה לתאונה, שיוכלו לסייע לכם בכל מקרה שבו יהיה צורך בכך בהמשך הדרך.

החליפו פרטים

בקשו מהנהג שהיה מעורב אתכם בתאונה את הפרטים שלו: ביטוח הרכב, רישיון הרכב ורישיון נהיגה או תעודת זהות של הנהג. אם אתם רוצים לחסוך זמן, תכלו פשוט לצלם זאת בפלאפון, רק יש לוודא שצילמתם את הפרטים בצורה טובה.

אם הנהג השני מסרב להציג לכם את הפרטים המזהים שלו, תוכלו להסתפק בצילום של לוחית הרישוי ושל הנהג עצמו. בדרך כלל בעזרת הפרטים האלה ניתן יהיה להתחקות אחריו לאחר מכן.

צרו קשר עם חברת הביטוח

אחרי שיש לכם את כל הפרטים הרלוונטיים, צרו קשר עם חברת הביטוח ותנו להם כמה שיותר פרטים על התאונה. במידה ויש צורך בגרירת הרכב, ספרו זאת לנציג על מנת שיוכל לטפל בזה.

צרו קשר עם שמאי רכב פרטי

בדרך כלל, אחרי תאונת דרכים, חברת הביטוח שלכם תציע לכם לפנות לשמאי רכב מתוך רשימת שמאים שהיא תציע לכם. אני ממליץ לכם לפנות לשמאי רכב פרטי שלא עובד עם חברת הביטוח, על מנת לוודא שיש איש מקצוע אובייקטיבי ומקצועי שיכול לעמוד לצדכם.

פניה לשמאי רכב פרטי יכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף בהמשך הדרך, והיתרון הוא שחברת הביטוח חייבת לשלם את שכר הטרחה של השמאי גם אם הוא לא מטעמה.

סיכום

במאמר הזה נתתי לכם שורה של פעולות כדי שתדעו מה עושים במקרה של תאונה קלה. בשורה התחתונה, הכי חשוב שתשמרו על עצמכם ועל הסובבים אתכם.

אני יודע שרכב יכול להיות יקר ותאונת דרכים היא דבר מאוד מתסכל, אבל הבריאות שלכם חשובה הרבה יותר.

מה עושים במקרה של תאונה קלה

חזרה לעיקרי המאמר