איך בוחרים שמאי רכב? כמה כללים ששווים לכם המון כסף

הרכב שלך נפגע בתאונה, ועכשיו הגיע הזמן לדאוג לפיצויים. איך בוחרים שמאי רכב ומה צריך לדעת לפני שנעזרים בשמאי מטעם חברת הביטוח? כל התשובות כאן

הרכב שלך נפגע בתאונת דרכים, או שנגרם לו נזק בזמן שהוא היה בחניה – מה עושים עכשיו? איך בוחרים שמאי רכב שבאמת ידאג לאינטרסים שלך ולא לאינטרסים של חברות הביטוח?

דבר ראשון, לפני שנדבר על הנזק ועל בחירת השמאי המתאים, חשוב להתייחס לבריאות שלך: אם חס וחלילה נפגעת בתאונה הזאת, חשוב לפנות לטיפול רפואי מתאים.

עכשיו, אחרי שהתייחסנו לעניין הבריאות, אפשר להתייחס לשאלה שהביאה אותך לכאן – איך בוחרים שמאי רכב. אבל לפני שנענה עליה, כדאי קודם כל להבין מה תפקידו של שמאי הרכב.

מה זה שמאי רכב?

שמאי רכב הוא בעל מקצוע שהוכשר והוסמך להעריך היבטים שונים שמתייחסים לשווי הרכב. בין השאר, שמאי רכב יכול לתת הערכה של ירידה ערך הרכב בעקבות תאונה או פגיעה אחרת.

איש המקצוע הזה מסוגל לבחון את הרכב, על מערכותיו השונות, ולזהות את חומרת הפגיעה והנזק שנגרמו לרכב, ולא משנה אם מדובר בדו-גלגלי, במכונית פרטית או ברכב מסחרי.

איך בוחרים שמאי רכב?

אחרי תאונה או פגיעה אחרת ברכב, חברת הביטוח מציעה להעמיד שמאי מטעמה כדי שיעריך את גודל הנזק והאם יש ירידת ערך.

המון אנשים לא יודעים שיש אפשרות אחרת, ושבחירת שמאי על ידי חברת הביטוח זו אינה גזירה משמיים. הרי בשורה התחתונה, אם השמאי נבחר מטעם חברת הביטוח – האם הוא דואג לאינטרסים שלך או לאינטרסים של חברת הביטוח?

לכן חשוב לדעת שכל אחד יכול לבחור שמאי רכב שיבחן את הפגיעה ברכב ואת המשמעות שלה מבחינת הפיצוי מהביטוח, אבל חשוב לדעת גם איך בוחרים שמאי רכב.

הנה כמה טיפים שמבהירים איך בוחרים שמאי רכב בצורה טובה, על מנת לדאוג לאינטרסים שלך ולא של חברות הביטוח:

לא להסתמך על רשימת השמאים של הביטוח

בדרך כלל, כשתפנו לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח לאחר פגיעה ברכב, תקבלו רשימה של שמאים שתוכלו לבחור מהם. על פניו, מדובר בשירות נוח שחוסך לכם את הטרחה באיתור שמאי.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ברשימה הזאת ישנם שמאים שעובדים עם חברות הביטוח, ולכן ייתכן כי הם מעדיפים את האינטרסים של החברות הגדולות על פני אלה של האזרח הקטן.

בוחרים רק חבר באיגוד השמאים

אחרי שהבנו שלא חייבים לבחור שמאי מהרשימה שמוצעת לכם על ידי חברת הביטוח, צריך להבין איך בוחרים שמאי רכב בצורה נכונה.

אחד הדברים החשובים ביותר הוא לוודא שהשמאי שבחרתם הוא חבר באיגוד השמאים. מדובר בגוף שמקפיד על כך שחבריו יהיו ברמה מקצועית גבוהה ויעברו השתלמויות מקצועיות.

אין כמו בעל ניסיון

ודאו שהשמאי שאתם פונים אליו נהנה מניסיון עשיר בתחום השמאות באופן כללי, ומתחום שמאות הרכב באופן פרטני. בסופו של דבר, ייתכן שחוות הדעת שלו תשמש אתכם בתביעה נגד חברת הביטוח, ולכן כדאי שהיא תהיה מנומקת היטב ובצורה מקצועית.

מומלץ לוודא גם שלשמאי שלכם יש ניסיון בהופעה בבתי משפט, מאותה סיבה בדיוק.

ידען ומקצוען

חשוב לוודא ששמאי הרכב שבחרת, מחזיק בידע מקצועי רחב. ניתן לבקש ממנו להראות את תעודת השמאי שלו, ולבדוק אם יש לו רקע אקדמי מתאים ואם הוא בוגר השתלמויות שונות.

בקשו המלצות

אין כמו המלצה אמיתית של בן משפחה או חבר שנעזר בשירותיו של איש מקצוע מסוים, כדי להעיד על איכות השירות. במידה ואתם לא מכירים מישהו שנעזר בשירותיו של שמאי רכב פרטי, מומלץ לקרוא באינטרנט ביקורות על איש המקצוע.

מי משלם את עלות שמאי הרכב?

אף אחד לא אוהב להרגיש שדופקים אותו וגובים ממנו כספים מיותרים. לשמחתכם, פניה לשמאי רכב פרטי יכולה להגדיל בצורה ניכרת את הפיצויים שתקבלו מחברת הביטוח, והיתרון הגדול הוא שהחברה מחויבת לכסות גם את עלות השמאי, כל עוד מדובר בעלות סבירה, כמובן.

אני מקווה שהצלחתי לענות על השאלה איך בוחרים שמאי רכב, ושהמאמר הזה נתן לך ערך רב. במידה והרכב שלך נפגע, אני מזמין אותך ליצור קשר כדי לקבל שירות מקצועי של שמאי רכב פרטי.

איך בוחרים שמאי רכב

חזרה לעיקרי המאמר