כיצד איכות המצבר משפיע על שמאות רכב

המצבר של כל כלי רכב הוא אחד המרכיבים הכי חשובים אם לא החשוב ביותר של כל אחד מהם. כי המצבר הוא זה שבעצם מעניק לרכב את היכולות החשמליות שלו שזה אומר הנעה של הרכב וכל שאר המערכות החשמליות שלו. כך שגם אם יש לכם רכב יוקרתי ומשוכלל מאוד, ברגע שהמצבר מושבת, הרכב שלכם לא באמת שווה משהו… הוא לא יצלח לכלום.

זו הסיבה שחשוב כל כך לדאוג למצבר שיהיה איכותי וטוב וכך הוא למעשה ישדרג וישפיע על איכות הרכב והערך שלו. מה שאומר שאם אתם עומדם לקראת בדיקות שמאות של הרכב, שווה לכם בהחלט להשקיע את הסכום המינימלי יחסית של המצבר האיכותי כדי להעלות בכמה וכמה רמות את ערכו של הרכב.

מצבר איכותי – איפה קונים?

אז הבנתם עד כמה חשוב להשקיע במצב איכותי לרכב שלכם. איפה קונים מצבר כזה?

אז כאן חשוב להבין. כל התחום הזה של מצברים לרכב הוא תחום שהוא פרוץ למדי. יש חברות שונות ודגמים שונים של מצברים ולא תמיד אתם באמת יודעים במה לבחור. יש אנשים שרוצים איכות אבל הם רוצים גם מחיר זול.

הדילמה היא לא פשוטה, כי מצד אחד יש הטוענים שהאיכות בין סוגי המצברים היא זהה רק שהמותג והשם הם אלו שמייקרים ללא סיבה מוצדקת את אותו המצבר בדיוק. מצד שני יש כאלה שלא יתנו לכם אחריות על מוצר זול מה שכבר מוריד את הערך שלו באופן אוטומטי.

אז המסקנה היא שלא לקמץ כאן בהוצאה הזו של המצבר כי חיסכון כאן זה הפסד הרבה יותר גדול – שם.

מצבר עם תמורה לאורך זמן

כשאתם קונים מצבר איכותי, המצבר גם יוכיח עמידות לאורך זמן. יחד עם זאת, חשוב לציין כי גם במצבר הכי איכותי, חובה לטפח את המצבר ולתחזק אותו נכון כי רק כך הוא אכן ישרת אתכם נאמנה לאורך זמן.

זה אומר שיהיה עליכם לבדוק כי המצבר נקי ולא צובר לכלוך וקורוזיה, מה שעלול לפגוע ממש ביעילות שלו. כך גם חשוב שתדאגו לכבות תמיד כל מערכת הצורכת חשמל בשעה שהמנוע אינו פעיל. פנס שיישאר דולק למשך לילה, עלול לפגוע לכם במצבר ואף לרוקן אותו כליל.

אז ההמלצה שלנו היא דבר ראשון, להשקיע במצבר איכותי של חברה מוכרת ואמינה וכזו שתבטיח לכם שימוש מיטבי ברכב על כל המערכות שלו. מעבר לכך, אל תשכחו את התחזוקה ואת הטיפוח של המצבר כי זה מה שיבטיח לכם עמידות ושימוש ואיכותי לאורך זמן.

ומה שהכי חשוב הוא שהערך של הרכב שלכם יהיה גבוה יחסית לכל שאר הפרמטרים של הרכב ולו רק בשל המצבר האיכותי שמוציא את הביצועים הכי טובים.

חזרה לעיקרי המאמר