למה צריך שמאי רכב?

שאלת את עצמך פעם למה צריך שמאי רכב? המאמר הזה בדיוק בשבילך, עם כל התשובות שצריך לדעת

הרבה אנשים שלא ממש מתמצאים בעולם הרכב, שואלים את עצמם למה צריך שמאי רכב. הרבה יותר אנשים לא מבינים למה צריך שמאי רכב פרטי, ולמה אי אפשר להסתפק בשמאי הרכב שחברת הביטוח מציעה.

במאמר הזה אני הולך להסביר לכם בדיוק מדוע צריך שמאי רכב, ולמה עדיף להיעזר בשירותיו של שמאי רכב פרטי, שלא עובד עם חברות הביטוח או מטעמן.

מה זה שמאי רכב?

שמאי רכב הוא אדם שלמד והוסמך לתת הערכת שומה של רכבים, ולהגדיר את השווי הכספי של נזקים שנגרמו לרכב.

רובנו מכירים את הנושא הזה לאחר פגיעות ברכב או תאונות דרכים, שלאחריהן יש צורך בבדיקה של שמאי רכב על מנת להעריך את שווי הנזק שנגרם לרכב, ואת ירידת הערך שנגרמה לרכב בעקבות הפגיעה.

יחד עם זאת, לשמאי רכב יש תפקיד חשוב גם במקרה שבו לא נגרמה פגיעה ברכב. לצורך העניין, כולנו שמענו על השמאי המפורסם בארץ, לוי יצחק, שיצר במשך שנים מחירון רכב שמעריך את שווי הרכבים השונים שנמכרים בשוק הרכבים המשומשים.

למה צריך שמאי רכב?

כמו שאנחנו מכירים את עצמנו, הישראלים, כולם פה הופכים להיות "מומחים" בתוך רגע. כשמישהו מוכר את הרכב שלו, הוא הופך להיות "מומחה" בהערכת שווי הרכב.

אבל זו בדיוק הסיבה למה צריך שמאי רכב מקצועי, שלמד את הנושא והוכשר לעשות את הבדיקות שלו – מדובר באיש מקצוע, שאמור להיות חף מאינטרסים וישר, על מנת להעריך את שווי הרכב כפי שהוא בא לידי ביטוי, ולא כפי שאחד הצדדים המעורבים בעניין רוצה זאת.

למה כדאי לפנות לשמאי רכב פרטי?

עכשיו אחרי שהבנו למה צריך שמאי רכב, בואו ניכנס קצת יותר לעומק הדברים ונבין למה צריך שמאי רכב פרטי. בפסקה הקודמת דיברנו על כך שמדובר באיש מקצוע חף מאינטרסים, שנועד לתת את השווי האמיתי של הרכב.

עכשיו בואו נדמיין מקרה, שקורה לרוב האנשים שעוברים תאונת דרכים עם הרכב שלהם. לאחר התאונה, הם פונים לחברת הביטוח, שם מציגים בפניהם רשימה של שמאי רכב שממנה הם יכולים לבחור את השמאי שיבוא לתת להם הערכת נזק.

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשאול את עצמם את השאלה הבאה: אם אותו שמאי רכב מקבל את כל הלקוחות שלו מאותה חברת ביטוח – האם הוא באמת אובייקטיבי, או שהוא עשוי להטות את הכף לטובת חברת הביטוח?

וזו הסיבה למה צריך שמאי רכב פרטי. שמאי פרטי לא עובד עם חברת הביטוח, והפרנסה שלו לא תלויה בחברות הגדולות, מה שמאפשר לו לפרסם דוח שמאי אמין, שדואג לאינטרסים שלכם, בעלי הרכבים.

בשורה התחתונה, עכשיו אתם יודעים למה צריך שמאי רכב, ולמה עדיף לפנות לשמאי רכב פרטי. אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר במידה ואתם זקוקים לשירותים של שמאי רכב.

למה צריך שמאי רכב

חזרה לעיקרי המאמר