ערעור על החלטת שמאי רכב: כך תשמור על הפיצויים שלך

לאחר תאונת דרכים, יש להזמין שמאי רכב כדי שיעריך את ירידת ערך הרכב. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם השמאים נוטים לטובת חברות הביטוח ומציינים ירידת ערך קטנה, או שאין ירידת ערך כלל. במקרה כזה, מומלץ להגיש ערעור על החלטת שמאי רכב.

בשורה התחתונה, דוח השמאי צפוי לקבוע את שווי הרכב לפני התאונה ואת השווי שלו לאחר הפגיעה, וכך להשפיע באופן ישיר על הפיצוי של חברת הביטוח.

בדרך כלל, לאחר תאונת דרכים, חברת הביטוח תאפשר למבוטח להזמין שמאי מתוך רשימת שמאים שעובדים איתה. המצב הזה יוצר בעיה, משום שברגע שהמשכורת של שמאי הרכב תלויה בחברות הביטוח – יכול להיות שהוא יעדיף את טובת החברה מאשר את טובת המבוטח.

במקרה כזה, ניתן לפנות לשמאי רכב פרטי שיפרסם דו"ח שמאי עצמאי שאינו מוטה לטובת החברות הגדולות. פניה לשמאי פרטי יכול להגדיל מאוד את הפיצויים המגיעים מחברת הביטוח.

ערעור על החלטת שמאי רכב

במידה ושמאי רכב של חברת הביטוח פרסם דו"ח שמאי אבל לדעתכם הוא לא משקף את המציאות כפי שהיא, מומלץ להיעזר בשירותיו של שמאי פרטי.

כאשר אתם פונים לשמאי כזה, שאינו עובד מטעם חברות הביטוח הגדולות, אתם נהנים ממבחר גדול הרבה יותר מאשר הרשימה הקטנה של חברות הביטוח.

לפני הפניה לשמאי הפרטי, חשוב לוודא שהוא חבר באיגוד השמאים, ונהנה מההשתלמויות המקצועיות ומהרף המקצועי של האיגוד.

חשוב לדעת שאם בחרתם לפנות לשמאי פרטי לצורך הערכת הנזק, חברת הביטוח יכולה לדרוש בדיקה נוספת על ידי שמאי מטעמה.

במידה ויש פער בין שתי ההערכות של השמאים השונים, ניתן לפנות לשמאי שלישי שמתפקד כשמאי מכריע.

מה זה שמאי מכריע?

שמאי מכריע, כשמו כן הוא. תפקידו להכריע כאשר יש מחלוקת בין שני שמאים שביצעו הערכה של הנזק שנגרם לרכב בשל תאונה או פגיעה אחרת.

לא כל שמאי רכב יכול להיות שמאי מכריע. איגוד השמאים יצר רשימה של שמאים מכריעים שיכולים לשמש בתפקיד הזה, ובפניה אליהם הם יקבעו מי השמאי שיטפל במקרה שלך.

ערעור על החלטת שמאי רכב

חזרה לעיקרי המאמר