איך אני יודע אם הרכב עבר תאונה?

קניית רכב יד 2 זו משימה לא פשוטה, בין אם אתם קונים את הרכב ממוכר פרטי, מסוכנות ליסינג או מחברה. לכולנו יש פחד גדול שאנחנו קונים חתול בשק שרק יעשה לנו צרות אחר כך, ושהמוכר מנסה לעבוד עלינו.

אחד הדברים החשובים בעת קניית רכב יד שניה הוא בדיקה שהרכב לא עבר תאונות. ואז עולה השאלה איך אני יודע אם הרכב עבר תאונה? במאמר הזה אני הולך לתת לכם את כל השיטות לבדוק את זה. אם אתם רוצים ליווי מקצועי בעת קניית רכב יד שניה, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר.

איך אני יודע אם הרכב עבר תאונה – 3 בדיקות קריטיות

הגעתם לרגע שמצאתם את הרכב שאתם רוצים לקנות, אבל צריך לוודא שאתם לא קונים חתול בשק. כדי לבדוק אם הרכב עבר תאונה, יש 3 בדיקות קריטיות שחשוב לבצע.

בדיקה חזותית

לפני הכל, אני ממליץ לכם לעשות בדיקה חזותית – לעבור מסביב לרכב ובתוכו, ולראות שאין פגיעה או נזק נראה לעין. כמו כן, נסו לראות אם יש חלקים ברכב שנראים בצבע או בגוון שונה, כגון דלתות, מכסה מנוע וכיוצא בזה. חלקים כאלה יכולים להעיד על החלפת החלק בעקבות תאונה.

חוץ מהזמן שלכם, בדיקה חזותית לא עולה כסף ולכן בדרך כלל היא אחד הצעדים הראשונים שעושה מי ששואל את עצמו איך אני יודע אם הרכב עבר תאונה.

הוצאת דוח בלק"ר

דו"ח בלק"ר הוא פירוט של מידע רב בנוגע לרכב אותו אתם רוצים לקנות. בלק"ר זה ראשי תיבות של "בדיקה לפני קניית רכב", וניתן למצוא בדו"ח הזה פירוט של תאונות, עיקולים, בעלויות ועוד מידע חשוב.

בדיקה במוסך \ מכון רכב

בדרך כלל נהוג לקחת את הרכב לבדיקה במכון בדיקות רכב או במוסך, שם בעלי המקצוע נכנסים לעומק הדברים ובודקים את הרכב לעומקו. בזכות הבדיקה הזאת, תוכלו לקבל תמונת מצב של מצבו הפיזי הנוכחי של הרכב, ולקבל החלטה מושכלת בנוגע לרכישת הרכב.

בדרך כלל, מוכרי רכב יהיו מוכנים להתחייב על שלמות השלדה והמנוע בעת בדיקת רכב, כך שאם אחד מהם לא תקין – עלות הבדיקה תהיה על חשבונם.

ליווי לקראת רכישת רכב יד שניה

כשמאי רכב פרטי, אני מעניק ליווי לרוכשים של רכבים מיד שניה. במהלך הליווי, אני בודק את הצרכים השונים של הרוכש, את התקציבים שלו, ומאתר לו את הרכב המדויק עבורו – כולל בדיקות הרכב, בדיקת העבר שלו, משא ומתן מול המוכר וכיוצא בזה. לפרטים נוספים, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר.

איך אני יודע אם הרכב עבר תאונה

חזרה לעיקרי המאמר