שמאי רכב חשמלי: השפעות הטעינה על ערך הרכב

חושבים לרכוש רכב חשמלי אבל לא בטוחים אם זה ישתלם מבחינה כספית? המאמר הזה יסייע לכם להבין יותר לעומק את ההשלכות הכלכליות של שימוש ברכב חשמלי

רכבים חשמליים הולכים ותופסים תאוצה ברחבי העולם, גם אם בישראל ההתקדמות היא איטית יותר בשל פיתוח תשתיות שעוד נמצא בחיתוליו, מיסים וביורוקרטיה.

שימוש ברכב חשמלי שומר על הסביבה בהשוואה לרכב מבוסס בנזין, אך עם כל הכבוד לשיקולים הירוקים הצרכן הרגיל בסופו של דבר רוצה לחסוך כסף. באיזה מקרים רכישת רכב חשמלי תחסוך לכם כסף, וכיצד קשורה עמדת הטעינה לעניין?

ביצועי סוללה והשפעתם על ערך הרכב

לנהגים בכלל ונהגים ישראלים בפרט חשוב לשמור על ערך הרכב. בעיקר כאשר מדובר ברכב יוקרה, ירידה דרסטית בערך הרכב פירושה הפסד של עשרות אלפי שקלים. במקרה זה חשוב לקחת בחשבון את טכנולוגיות הסוללה הקיימות ברכבים חשמליים שיכולות להשפיע על ערך הרכב.

בעיה שכיום חברות רכבים חשמליים מודעים אליה היא שחיקה הדרגתית של הסוללה. עוד מספר שנים ייצאו סוללות מתקדמות יותר והסוללה הקיימות עלולות להיחשב למיושנות, מה שישפיע לרעה על ערך הרכב. עם זאת, דרך אפשרית להתמודד עם הבעיה היא באחריות על הסוללה, למשל אחריות על טווח סוללה עד 8 שנים או 150 אלף ק"מ שגם עוברת לרוכש יד שניה. 

שימוש בעמדות טעינה רגילות שומר על הסוללה

טעינת רכב חשמלי משפיעה על הסוללה, ובעיקר אופן הטעינה. טעינה בעמדה רגילה ואיטית שומרת לאורך זמן על הסוללה בהשוואה לטעינה בעמדת טעינה מהירה ששוחקת אותה מעט.

זה לא אומר שאתם לא יכולים להשתמש כלל בעמדות טעינה מהירות, התייעצנו עם אלמוג קינן שהוא מומחה לטעינת רכבים חשמליים מחברת איוי אנרג'י והוא ממליץ לעשות זאת רק במקרה הצורך וכאשר יוצאים לנסיעות ארוכות במיוחד.

בשגרה אלמוג ממליץ לטעון את הרכב באמצעות עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי זה יהיה זול יותר וישמור על סוללת הרכב.

השפעת היצע הטעינה על ערך רכבים

כיום בישראל קיימת בעיית תשתית, ועמדות טעינה לא הותקנו במהירות המספקת כדי לענות על הביקוש לרכב חשמלי. עם זאת, ככל שעובר הזמן וגדלות הערכות להתפתחות שוק מסיבי של רכב חשמלי בישראל נבנות עוד ועוד עמדות טעינה, וככל שהיצע עמדות הטעינה הציבוריות גדל כך יגדל הביקוש לרכב חשמלי, וערכו של הרכב החשמלי שאתם מחזיקים יעלה במכירת יד שנייה.

כיצד לצמצם את השחיקה בערכו של רכב חשמלי?

מניעת השחיקה בערכו של רכב היא לא דבר קל, ובעיקר כאשר מדובר ברכב חשמלי המשתייך לקטגוריה של רכבי יוקרה שסובלים משחיקה גבוהה בערך. עם זאת, ישנן מספר דרכים לשמור על השחיקה בערכו של רכב חשמלי, שחלקן רלוונטיות גם לרכבים מבוססי מנוע בעירה:

  • נסיעה זהירה ובטוחה תשמור על הסוללה לאורך זמן וגם על הרכב עצמו
  • בטעינה מהירה, טענו את הרכב עד 80 אחוז מהסוללה
  • בדומה לרכבים עם מנוע בעירה, השמירה על החיצוניות חשובה מאוד ולכן יש להימנע מסיטואציות הפוגמות בחיצוניות הרכב, כגון עמידה במשך שעות בשמש ללא כיסוי רכב פוגעת בצבע הרכב. כך גם צבירה של אבק ולחות פוגעות בצבע.
שמאי רכב חשמלי

חזרה לעיקרי המאמר