בדיקת ירידת ערך לרכב

בדיקת ירידת ערך לרכב זו בדיקה שכדאי מאוד לבצע לפני רכישת רכב, ומומלץ לבצע את הבדיקה הזאת על ידי איש מקצוע אמין. הסיבה לכך פשוטה: בדיקה של ירידת ערך לרכב לפני קנייה, יכולה לעזור לכם לחסוך המון כסף בעתיד, ולהימנע מטעויות שעלולות להתגלות כיקרות מאוד בהמשך הדרך.

בנוסף, במקרה שהרכב שלכם עבר תאונה, או שנפגע בצורה כזו או אחרת, חברת הביטוח תדרוש מכם בדיקת שמאי רכב על מנת לברר את ירידת הערך שנגרמה לרכב שלכם באירוע הזה.

בדיקת ירידת ערך לרכב לפני קנייה

כל מי שקונה רכב יד שניה יודע שצריך לעשות זאת בזהירות. המוכר יכול להיראות אדם נחמד ואמין, אבל לא תמיד אנחנו יודעים מה מסתתר מתחת למכסה המנוע של המכונית, ומה הרכב עבר עד שהוא הגיע לידיים שלכם.

בדיוק בשביל זה חשוב לעשות בדיקת ירידת ערך לרכב לפני קנייה, בדיקה שכוללת שלושה חלקים: מהו מחירון הרכב, האם הוא עבר תאונות ומה מצבו של הרכב נכון לאותו יום.

ישנם לא מעט מוכרים שפונים לשמאי רכב על מנת לערוך בדיקת ירידת ערך לרכב לפני שהם מוציאים אותו לשוק, על מנת להבין בדיוק כמה הם יכולים לקבל על הרכב שלהם, ועל מנת לחסוך דיונים ממושכים ומפרכים עם קונים פוטנציאליים.

בדיקה של ירידת ערך לרכב לאחר תאונה

בניגוד להליך של קנייה או מכירת רכב, בהם אנחנו מתמודדים מול קונה או מוכר שמנסים להוריד או להעלות את ערך הרכב לפי האינטרס שלהם, במקרה של פגיעה ברכב בתאונת דרכים או באירוע אחר – אנחנו מתמודדים מול חברת הביטוח.

לחברות ביטוח יש את האינטרסים שלהן, ואחד האינטרסים הבולטים שלהן הוא האינטרס שמוביל כל חברה מסחרית – להוציא כמה שפחות כסף.

אחת ההוצאות הגדולות של חברות הביטוח היא הפיצוי שהיא מעבירה לבעלי רכבים בעקבות הפעלה של פוליסת הביטוח במקרים כגון תאונת דרכים. לכן, כאשר אנחנו מתמודדים מול חברת הביטוח, עלינו לוודא שאנחנו מקבלים את כל מה שמגיע לנו, ואחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי בדיקת ירידת ערך לאחר תאונה על ידי שמאי רכב פרטי.

בדיקת ירידת ערך תקבע את גובה הפיצוי שעל חברת הביטוח לשלם לנו. בדרך כלל, כאשר נפנה לחברה לאחר תאונת דרכים, היא תציע לנו שמאי רכב מתוך רשימת שמאים שעובדים איתה. בשלב הזה כל אחד צריך לחשוב: האם שמאי הרכב שמקבל את הפרנסה שלו מחברת הביטוח באמת יהיה חף מאינטרסים?

לעומת זאת, כאשר אנחנו פונים באופן עצמאי לשמאי רכב פרטי, שלא עובד עם חברות הביטוח, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהבדיקה תהיה אובייקטיבית, ולא כזאת שמתעדפת את חברת הביטוח הגדולה והעשירה.

בדיקת ירידת ערך לרכב

חזרה לעיקרי המאמר