מתי יש ירידת ערך לרכב?

במאמר הזה אענה על אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותי: מתי יש ירידת ערך לרכב

אחד הדברים שמעניינים יותר אנשים שרוצים לקנות או למכור רכב, היא השאלה מתי יש ירידת ערך לרכב. במאמר הזה אני הולך להתייחס לנושא הזה, להסביר בדיוק מה זה ירידת ערך, מתי יש אותה ומדוע.

אני מזמין אתכם לקרוא את הכל עד הסוף, ואם תרצו לדעת עוד, אני תמיד זמין לתת ייעוץ ולעזור בכל מה שקשור בתחום הרכב.

מהי ירידת ערך?

ירידת ערך ברכב, כשמה כן היא. המשמעות היא שהערך של הרכב יורד והוא כבר לא שווה את אותו מחיר שהוא היה שווה בעבר.

ישנם הרבה גורמים לירידת ערך לרכב, ואחד מהם לצורך העניין הוא העברת בעלות. ברגע שנוספה "יד" לרכב – הופ, הוא שווה פחות. אז מה עוד גורם לירידת ערך ברכב? מיד תגלו את כל המידע.

מתי יש ירידת ערך לרכב?

למעשה, ירידת ערך לרכב מתרחשת כל הזמן. ככל שהרכב נעשה ישן יותר, ונמצא יותר זמן על הכביש, כך הערך שלו יורד .זאת, אפילו אם לא התנעתם אותו פעם אחת.

מי שמכיר את השוק, יודע שבדרך כלל, הערך של מכוניות משפחתיות חדשות רגילות יורד בכ-10% בשנה, ובתוך כשלוש שנים הן צפויות לאבד כשליש מערכן. עבור מי ששוקל לרכוש רכב חדש, מדובר בשיקול מהותי, משום שברגע שהוא ירצה למכור את הרכב בשוק יד-שניה, הוא צפוי להפסיד לא מעט כסף.

אגב, במקרה של רכבים קטנים יותר, כגון רכבי מיני, ירידת הערך נמוכה יותר בממוצע, ועומדת על אחוזים בודדים בלבד.

הסיבה לירידת הערך של רכבים חדשים נעוצה בין השאר בעובדה שיצרניות הרכב לא קופאות על השמרים, והן מחדשות את דגמי הרכבים ואת האבזור שלהם באופן תדיר. למעשה, מהשנייה שהרכב עלה על הכביש והופך מרכב חדש לרכב משומש, הוא מאבד כ-6% בממוצע מהערך שלו.

ירידת ערך רכב בעקבות תאונה

עד עכשיו ציינתי את ירידת הערך הטבעית בתשובה לשאלה מתי יש ירידת ערך לרכב. חשוב לדעת שירידת ערך לא נובעת רק מהזמן שהוא על הכביש, אלא גם ממה שעבר עליו בזמן הזה.

אחד הגורמים המובילים לירידת ערך ברכב, פרט לוותק שלו על הכביש, הוא תאונות דרכים בהם היה מעורב הרכב. ירידת ערך של רכב בעקבות תאונה נקבעת אך ורק על ידי שמאי רכב מוסמך. כאשר שמאי בודק את ירידת הערך, הוא בודק דבר ראשון מה ערך הרכב עוד לפני התאונה, ומהי שנת הייצור שלו. ככל שהרכב חדש יותר על הכביש, כך ירידת הערך צפויה להיות משמעותית יותר.

כמו כן, ישנה חשיבות גם לחלק שנפגע בתאונת הדרכים, ולעוצמת הפגיעה. לא סתם אנחנו דואגים לשסי, שלדת הרכב, מכיוון שפגיעה בשלדה יכולה להיות גורם משמעותי בירידת הערך של הרכב. כמובן שעוצמת הפגיעה משפיעה גם היא על ירידת הערך. אם מדובר בפגיעה קשה, ירידת הערך צפויה להיות גדולה יותר לעומת פגיעה קלה וברת תיקון.

בשורה התחתונה, לשאלה מתי יש ירידת ערך לרכב יש תשובה אחת: מהרגע הראשון. למעשה, זה ירידת הערך היא אחד השיקולים המובילים כאשר מתלבטים בין רכישה של רכב חדש לבין רכישה של רכב משומש.

בתור שמאי רכב פרטי, אני מזמין אתכם לקבל הערכת שמאי לרכב שלכם, או לרכב שאתם רוצים לקנות, לפני שיהיה מאוחר מדי.

מתי יש ירידת ערך לרכב

חזרה לעיקרי המאמר