האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי?

שאלת את עצמך האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי? אשמח לספר לך על שירות הליווי שלי, שיביא לך את הרכב שאתה חולם עליו, במחיר מעולה!

במהלך החיים שלנו, יש כמה עסקאות שאנחנו מבצעים, והן משמעותיות הרבה יותר מאשר עסקאות אחרות. הראשונה שבהן היא רכישת דירה, שעבור הרוב המוחלט של הרוכשים, מדובר בהוצאה הגדולה ביותר שהם מבצעים במהלך חייהם.

השנייה היא רכישת רכב. מדובר בהוצאה קטנה יותר מרכישת דירה, אך בדרך כלל אנחנו רוכשים הרבה יותר רכבים מאשר דירות למגורים. לכן, מדובר בהוצאה די גדולה למשק בית ממוצע.

בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר על האפשרות לייבא רכב ביבוא אישי, ובדרך כלל עולה השאלה האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי, ואיך עושים זאת.

לפני שאתחיל להיכנס לפרטים עצמם, חשוב לי להדגיש שברוב המקרים, התשובה לשאלה הזאת היא כן – מאוד משתלם לייבא רכב בייבוא אישי, מאשר לרכוש רכב בסוכנות כאן בישראל.

רקע

בתחילת שנת 2012, פרסמה "ועדת זליכה" את המלצותיה. מדובר בוועדה ציבורית שבחנה אפשרויות להגביר את התחרותיות בענף הרכב, והוקמה על ידי שר התחבורה דאז, ישראל כ"ץ. הוועדה בחנה לעומק את נושא ייבוא הרכב האישי, והציגה מסקנות שונות שנועדו להסדיר את התחום הזה.

למעשה, הקמת הוועדה ופרסום המסקנות שלה היו עוד צעד בדרך להקל על ייבוא רכב אישי, על מנת להגדיל את התחרות בענף הרכב המקומי.

האם כדאי לייבא רכב בייבוא אישי? התשובה המלאה

כדי לענות תשובה מלאה וכוללת לשאלה האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי, חשוב להתייחס לכמה נקודות מהותיות שנוגעות לתחום הזה: המחיר, התהליך, הזמן והאחריות על הרכב.

המחיר

עלות של ייבוא רכב ביבוא אישי יכולה להיות נמוכה בעשרות אחוזים מאשר קניית רכב בסוכנות רכב כאן בארץ. עד לאחרונה, רבים חשבו שכדאי לייבא רכב ביבוא אישי רק אם מדובר על רכב יוקרה בשווי של מאות אלפי שקלים, אך האמת היא שתהליך כזה יכול להיות משתלם גם כאשר מדובר על ייבוא רכב משפחתי "רגיל" באופן אישי.

לכן, אם שאלת את עצמך האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי מבחינת המחיר, אז התשובה היא כן, בהחלט.

התהליך

ייבוא רכב אישי הוא תהליך מורכב, שעשוי להיות מורכב מדי עבור הרבה אנשים. לכן, בתור שמאי רכב פרטי שמתמחה גם בליווי ליבוא רכב באופן אישי, אני יודע להפוך את התהליך הזה לפשוט ומסודר עבור כל אחד.

במסגרת התהליך איתי נעבור על כל השלבים כדי שכל צעד וצעד יהיה לכם ברור, ובכל פעם תדעו מה קורה ומה השלב הבא. הכל שקוף, ברור ומובן.

הזמן

כפי שציינתי מקודם, תהליך של ייבוא רכב אישי הוא תהליך מורכב. מבחינת זמן, מדובר בתהליך שצפוי להימשך מספר חודשים. לכן הוא לא מתאים למי שצריך רכב מעכשיו לעכשיו.

יחד עם זאת, אם אתם יודעים לתכנן מראש ויודעים לצפות כמה חודשים קדימה – תהליך כזה יכול להיות מושלם עבורכם. מה גם, שבמקרים רבים אם תלכו לסוכנות רכב ותקנו רכב חדש, ייקח זמן עד שהרכב יגיע באוניה לנמל, ומשם לחניה שלכם.

לכן, אם שאלת את עצמך האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי מבחינת הזמן שזה לוקח, אם אתה מוכן לחכות קצת, ולא זקוק לרכב באופן מיידי.

האחריות

ישנם רבים שחוששים שאם הם יקנו רכב מחו"ל ביבוא אישי, הם לא יוכלו לטפל ברכב הזה במוסכים כאן בישראל.

האמת היא שהחוק מחייב את המוסכים המורשים לתת שירות לרכבים גם אם הם מיובאים ביבוא אישי, בהתאם להגדרות החוק. לכן, אם יש לכם את החשש שלא תוכלו לטפל ברכב במקרה של ייבוא אישי, אני מזמין אתכם להתייעץ איתי כדי לברר אם תוכלו לקבל שירות ממוסכים מורשים עבור הרכב המבוקש.

סיכום

המאמר הזה נועד לענות על השאלה האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי. בגדול, התשובה היא כן, אך תלוי כמובן בדרישות ובצרכים שלכם.

אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ, שבא אוכל לשמוע מכם מה אתם צריכים ומה אתם מחפשים, ואתם תוכלו לשמוע ממני על תהליך הליווי האישי שיוכל לעזור לכם לקבל בדיוק את הרכב שתרצו, במחיר הכי טוב שתוכלו להשיג.

מחיר

תהליך

זמן

אחריות

האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי

חזרה לעיקרי המאמר