האם כל אחד יכול לייבא רכב?

הרבה אנשים שואלים את עצמם האם כל אחד יכול לייבא רכב. אם גם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הזאת - המאמר הזה בדיוק בשבילכם

לייבא רכב בייבוא אישי מחוץ לארץ יכול להיות החלטה חכמה מאוד, שתחסוך לך עשרות אלפי שקלים על הרכב המבוקש. יחד עם זאת, הרבה אנשים שואלים את עצמם האם כל אחד יכול לייבא רכב לארץ.

החלטתי לעשות לכם סדר בדברים, ולענות לכם על השאלה הזאת אחת ולתמיד.

האם כל אחד יכול לייבא רכב בייבוא אישי לארץ?

כאשר המחוקק הסדיר את ייבוא הרכבים מחוץ לארץ, הוא קבע שני מסלולים שבהם ניתן לעשות זאת:

  1. ייבוא רכב על ידי יבואן מורשה, בין אם מדובר ביבואן רשמי או בייבואן מקביל.
  2. ייבוא של רכב מדגם שאינו מיובא לארץ, על ידי מי שמחזיק ברישיון יבוא לרכב.

כמו בכל עניין בירוקרטי, גם כאן יש המון סעיפים ותתי סעיפים שלא אפרט את כולם. רק אציין שאם אתם רוצים לייבא רכב מסוים לישראל, אתם חייבים להחזיק ברישיון בתוקף לאותו סוג רכב. הכוונה היא שאם אתם רוצים להביא מכונית – אתם צריכים רישיון נהיגה בתוקף למכונית, ואם אתם רוצים לייבא אופנוע – עליכם להחזיק ברישיון לאופנוע.

כמו כן, על פי החוק כאן בארץ, ניתן לייבא רק רכב אחד בכל שנה. על הרכב להיות מאושר לייבוא על ידי משרד התחבורה, ולהיות בן פחות משנתיים מאז מועד הייצור שלו.

כיצד מקבלים רישיון ייבוא לרכב?

על מנת להנפיק רישיון ייבוא לרכב, יש למלא טפסים באתר משרד התחבורה. שם גם תוכלו למצוא את כל הפרטים הדרושים בשביל לייבא רכב בייבוא אישי מחו"ל.

או שבמקום זה, אני מציע לכם פשוט לפנות אלי, להרים טלפון או להשאיר פרטים פה באתר, ואעזור לכם להביא את רכב החלומות שלכם במחיר מעולה. שווה, לא?

בקיצור, אם שאלת את עצמך האם כל אחד יכול לייבא רכב בייבוא אישי מחו"ל, בטח כבר הבנת שמדובר בעניין בירוקרטי ופרוצדורלי לא פשוט. לכן, תמיד מומלץ לעשות את זה בליווי של איש מקצוע, שמכיר את כל התהליך הזה.

האם כל אחד יכול לייבא רכב

חזרה לעיקרי המאמר