הערכת שמאי לרכב ביבוא אישי

שוקלים לרכוש רכב בייבוא אישי? אל תוותרו על הערת שמאי לרכב ביבוא אישי

יבוא רכב ביבוא אישי כבר לא נחלתם של מתי מעט. עם הזמן שעובר, הרגולציה שמאפשרת וההבנה שניתן לחסוך כך עשרות אלפי שקלים – יותר ויותר ישראלים מעוניינים לקנות רכבים בייבוא אישי, במקום לפנות לסוכנות הרכב. 

כדי לעשות זאת נכון, מומלץ לקבל הערכת שמאי לרכב בייבוא אישי, כדי להבין בדיוק את המספרים ואת הכדאיות של המהלך הזה. 

הערכת שמאי לרכב ביבוא אישי – נקודות חשובות

אם קיוויתם לעשות "פליפ" על רכב – כלומר לרכוש אותו במחיר נמוך ממחיר השוק בעזרת ייבוא אישי ולמכור אותו במחיר מלא כאן בארץ – חשוב שתדעו שבמהלך 6 השנים הראשונות שלו, הערך שלו צפוי לרדת בגובה של עד 30 אחוזים. 

הירידה הזאת במחיר נובעת מכמה סיבות שונות, ובהן:

  • ארץ המוצא של הרכב
  • שער המטבע
  • התנאים שבו הרכב יובא לארץ

כדאי גם לדעת שעם תום התקופה הזאת (6 שנים) על הרכב המיובא בייבוא אישי יחלו ההגבלות השונות והפחתות המחיר הרגילות של כל רכב אחר. 

כמו כן, במקרים רבים, רכבים שמיובאים בייבוא אישי רשומים ברישיון הרכב כמשומשים – אפילו אם הן הגיעו לישראל במצב חדש לחלוטין!

האם כדאי לייבא רכב ביבוא אישי?

זו שאלת מיליון הדולר (טוב, אולי קצת פחות ברוב הרכבים), וכמו בכל שאלה גדולה – התשובה אינה מוחלטת ותלויה כל אחד במצבו האישי ובצרכיו הפרטניים. 

עבור רבים, ייבוא אישי של רכב נשמע כמו תהליך מורכב ומסובך שקשה מאוד למצוא בו את הידיים והרגליים. תרשו לי לציין שאכן מדובר בתהליך מורכב, אבל כשיודעים מה עושים – הוא נעשה די פשוט. 

נקודה נוספת שכדאי לזכור היא האפשרויות המגוונות. שוק הרכב הישראלי מוגבל מבחינת ההיצע שלו. יבואני הרכב הגדולים, אותן חברות ענק שחולשות על השוק המקומי, מייבאות רק דגמים ספציפיים, שלדעתן יתאים לשוק המקומי ולדרישות של הנהגים הישראלים. 

יכול להיות שהם קולעים לטעם של רוב הנהגים, אבל מה לעשות אם הטעם שלך קצת שונה? 

במקרה כזה, יבוא רכב אישי יכול להיות פיתרון מצויין, מכיוון שבמדינות שונות בעולם, באירופה למשל, יש מגוון רחב הרבה יותר של כלי רכב זמינים לרכישה. 

בנוסף, גם אם תרצה לייבא רכב מסוים שקיים בארץ, אבל אתה מעוניין ברמת אבזור שונה מזו שיש ברכבים בשוק המקומי – ייבוא רכב אישי זה פיתרון מצוין עבורך. 

ומה מבחינת המחיר?

הבשורה הגדולה של תחום הייבוא האישי לרכבים הוא אכן המחיר. למרות שנראה שמדובר בדבר מורכב, הרי שהחיסכון במחיר צפוי להיות משמעותי – ושווה את זה. 

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר כדי לשמוע עוד על תהליך הליווי לרכישת רכב בייבוא אישי, ולקבל הערכת שמאי לרכב ביבוא אישי.

מידע נוסף

מדריך לייבוא אישי של רכב באתר רשות המסים
מאגר מידע כל רכב בייבוא אישי באתר מאגרי המידע הממשלתיים

הערכת שמאי לרכב ביבוא אישי

חזרה לעיקרי המאמר