שמאי פרטי ורכישת מכונית יד 2

שמאי רכב פרטי עשוי להיות גורם מכריע כשמדובר בעסקה של רכישת רכב יד שנייה, מאחר והוא יכול לספק לקונים הערכה אובייקטיבית ואמיתית לגבי מצב הרכב. באמצעות סיוע של שמאי מוסמך ניתן לאתר אילו בעיות קיימות ברכב, ולזהות גם בעיות פוטנציאליות עתידיות. מלבד זאת השמאי מעריך את מצב הרכב תוך התחשבות במראה החיצוני והפנימי שלו, בהיסטוריה שלו, ויכלול גם תאונות ונזקים, רישומי שירות ותחזוקה וכל שינוי או שדרוג שהרכב עבר. 

למעשה קניית רכב יד שניה לאחר הערכת שמאי רכב פרטי, יסייע לקונים לקבל החלטה חכמה, ואף לקבל מחיר הוגן על הרכב, ובכך לבצע השקעה נכונה. 

מהם היתרונות של שמאי רכב פרטי מול שמאי הביטוח?

כמדובר בתאונה או בכל נזק הנגרם לרכבכם, ויש צורך בהערכה של גובה הנזק, תמיד מומלץ לפנות לשמאי רכב פרטי ולא לשמאי מטעם חברת הביטוח, וזאת מאחר שבאופן טבעי, שמאי מטעם חברת הביטוח ידאג קודם כל לאינטרסים של החברה אותה הוא מייצג, ולאחר מכן לאינטרסים שלכם. לכן אם אתם מעוניינים לקבל חוות דעת אובייקטיבית ומקצועית, אשר תאפשר לכם לקבל את מירב הפיצוי על הנזק שנגרם, כדאי שפנו לשמאי פרטי מטעמכם.

רבים נמנעים מלפנות לשמאי רכב פרטי מאחר והם חוששים שיאלצו לשלם סכום גבוהה עבור השירות, ובסופו של עניין הדבר אינו משתלם. חשוב לדעת שהחוק בישראל קובע שבכל מקרה חברת הביטוח מחויבת לממן את ההוצאות עבור השמאי, בתנאי שהוא רשום באיגוד השמאים, גם אם מדובר בשמאי פרטי, שאינו מטעמה.

שמאי רכב פרטי ידאג לכך שתקבלו את כל הזכויות והפיצויים המגיעים לכם.

במקרה של תאונות, מה בודק שמאי?

במקרה של תאונה שמאי רכב פרטי עורך לרכב בדיקה מקיפה ומגיש דוח חוות דעת הכולל את הערכת הנזקים, עלויות תיקונים, חלקים נדרשים, עלות עבודה ואף פיצויים עבור ירידת ערך, בעקבות התאונה. באמצעות דוח זה יכול בעל הרכב להגיש תביעה לחברת הביטוח, טרם התיקון או להיעזר בשירות השמאי מול המוסך ולקבל ליווי עד גמר הטיפול, ולסיום להגיש לחברת הביטוח את הדוח בצירוף חשבונית עבור התיקון. 

בדיקה מקיפה והוגנת לרכביכם

כאמור במקרה של תאונה, חברת הביטוח מפנה את בעלי הרכב לרשימת שמאים איתם היא עובדת. שמאי המופיע ברשימה זו למעשה מייצג את חברת הביטוח ופועל למענה, במטרה לצמצם את העלויות. פניה לשמאי רכב פרטי שתסייע לכם לקבל חוות דעת אפקטיבית ובלתי משוחדת, מבלי לצמצם את היקף הנזק שנגרם או למזער עלויות, ובכך למעשה לבצע את כל התיקונים הנדרשים.

על מה כדאי להתמקד בבדיקה לפני רכישת רכב יד שניה?

לפני קניית רכב יד שניה חשוב מאד לשים דגש על כמה דברים, בשלב בדיקת הרכב:

  • ראשית תמיד מומלץ לפגוש את בעל הרכב בביתו או במקום העבודה שלו, בכדי שבעתיד תוכלו לאתר אותו בקלות.
  • דאגו לתאם את הפגישה באור יום, כך שתוכלו לראות את הרכב בברור.
  • דאגו לוודא שהאדם שעומד מולכם הוא אכן בעל הרכב, במידה ולא התעקשו לדבר ישירות מול בעל הרכב, ובמקרה של רכישה שיהיה נוכח במעמד העברת הבעלות.
  • ברישיון הרכב תוכלו לאמת את מספר הידיים שהרכב עבר. 
  • בדיקה במשרד הרישוי תאפשר לכם לגלות האם הרכב היה בבעלות חברה פרטית או חברת ליסינג, דבר שמשפיע כמובן על איכות הרכב.
  • שימו לב לתאריכים כמו: הדפסת הרישיון- אם הוא חדש יחסית, בררו מהי הסיבה לכך. תאריך בעלות על הרכב- אם הוא נרכש לא מזמן, בדקו מדוע הוא נמכר כעת.
  • בדקו את ספר הטיפולים, אם הוא אינו ברשות בעל הרכב מסיבה כזו או אחרת, בקשו לגשת אתו למוסך בו הרכב טופל, על מנת לקבל תדפיס טיפולים ולאמת את הקילומטרז'. שימו לב גם מתי התקיים הטיפול האחרון ומתי הוחלפו חלקים.

חזרה לעיקרי המאמר