שמאי רכב בתל אביב

מחפשים שמאי רכב בתל אביב? שמאי רכב פרטי הוא הבחירה הכי טובה שאתה יכול לעשות!

במאמר הזה תמצאו את כל מה שצריך לדעת על שמאי רכב בתל אביב. תאונות הן אירוע מצער ביותר, שיכול להוביל לפגיעה בחייו ובגופו של האדם, יחד עם נזקים כלכליים משמעותיים.

אחד האתגרים בתאונות שבהן נוצר נזק לרכב היא הערכה – כמה הנזק הזה שווה מבחינה כלכלית? הערכה זו קשה מאוד לאדם מן השורה ודורשת איש מקצוע מוכשר לצורך ביצועה.

את הערכת איש המקצוע הזה – השמאי, ניתן לקחת לבית המשפט או לחברת הביטוח לצורך קבלת פיצויים.

מיהו השמאי?

שמאי הוא שם נרחב למקצועו של אדם העוסק בהערכת השווי הכספי של רכוש או נזק שנגרם לרכוש, יחד עם הערכת היבטים שונים של חבות – קביעה מי אחראי על תאונת דרכים, למשל. 

שמאי הרכב הוא שמאי המתמחה בהערכת רכבים, כאשר הממשק העיקרי של רוב האנשים עם מקצוע שמאות הרכב הוא במקרים של תאונות, אז השמאי קובע את עלות התיקון של הרכב שנפגע בתאונה לצורכי תביעת הביטוח, ומקרים של רכישת רכב יד שנייה – אז שמאי הרכב קובע את מחיר השוק עבור המכונית בהינתן השחיקה והפגמים בה.

בהתאם לקביעות אלו, שמאי רכב בתל אביב, למשל, יעסוק בעיקר ברכישה ומכירה של מכוניות משומשות, יחד עם הערכת התאונות הרבות שקורות באזור המרכז.

מתי ואיך פונים לשמאי?

הפנייה לשמאי רכב במקרה של תאונת דרכים איננה נעשית בדרך כלל לפי שיקול דעת עצמאי של בעל הרכב, אלא לפי הוראת חברת הביטוח.

חשוב מאוד לזכור! כדאי לפנות לחברת הביטוח לפני הפנייה לשמאי, וזאת משום שחברת הביטוח היא האחראית על התאונה, וצריכה לדעת עלייה מראש בכדי להחליט איך להתנהל אל מולה.

מצב זה מוביל לכך שכדאי לפנות קודם לחברת הביטוח לצורך דיווח על תאונה, כאשר שיחה זו תוביל כנראה להפניה של החברה לשמאי רכב.

חשוב לדעת! חברת הביטוח איננה רשאית להעריך את שווי הנזק בעצמה, וזאת מפני שהיא בעלת עניין בנושא עומק ועלות הנזק.

בהתאם לכך, חברת הביטוח תוכל רק להפנות אתכם לרשימה של שמאים מומלצים בעיניה. דבר זה מוביל לכך שאדם שעבר תאונת דרכים באזור המרכז יפנה לשמאי רכב בתל אביב, כשאין לחברת הביטוח (שבדרך כלל ממוקמת באזורים מרוחקים יותר) שמאים המועסקים על ידה.

האם כדאי לי לבחור שמאי רכב מרשימת השמאים שסופקה לי על ידי הביטוח?

כפי שנאמר לעיל, חברת הביטוח מספקת רשימה של שמאים מומלצים לפי אזור. רשימה זו יכולה להיות נוחה עבור מי שרוצה להתעסק בנושא כמה שפחות (כמו למשל מי שמחפש שמאי רכב בתל אביב, ולא אכפת לו כל כך איזה), כאשר החיסרון העיקרי של הבחירה מתוך הרשימה קשור לאותו האינטרס של חברות הביטוח שהוצג לעיל – לפיו הן מעוניינות בהערכת נזק נמוכה ככל האפשר.

אינטרס יכול אומנם להעלות חשד לגבי ההמלצה על אנשי המקצוע, אבל חשוב לציין שהחוקים בתחום מגבילים משמעותית את היכולת של חברת הביטוח "לרמות" בשמאות, אך למרות זאת, אין ספק שאם שמאי רכב מקבל את מירב לקוחותיו מחברת הביטוח – הוא יעדיף לדאוג לאינטרסים של מי שמביא לו פרנסה.

מה חשוב לברר לפני שמעסיקים שמאי פרטי?

מה שכן יכול לייצר הבדל בין שמאי פרטי לשמאי המומלץ על ידי חברת הביטוח הוא רמת האמינות של השמאי, כאשר חברות הביטוח ממליצות על פי רוב רק על שמאים מוצלחים ומבוססים בתחומם. 

אנו ממליצים למי שמעוניין לשכור שמאי פרטי לגשר על הפער באמינות על ידי בדיקה מוקדמת של השמאי הפרטי – כאשר הבדיקה החשובה ביותר נוגעת להיות השמאי חבר באיגוד השמאים.

לסיכוםהערכה של שמאי רכב לא צריכה להיות סיפור גדול, אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת ולהכיר לפני הזמנת איש המקצוע לביתכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר אם נותרו לכם שאלות.

שמאי רכב בתל אביב

חזרה לעיקרי המאמר