מחפש שמאי רכב מומלץ? שמאי רכב פרטי כאן בשבילך

אם חיפשת שמאי רכב מומלץ, לא כדאי לך להסתפק בשמאים שעובדים עם חברת הביטוח. רק שמאי רכב פרטי ידאג לאינטרסים שלך מול החברות הגדולות

מי שלא מכיר את התחום הזה, עלול לחשוב שכל השמאים יעשו את אותה עבודה. אבל האמת היא שאם חיפשת שמאי רכב מומלץ – כדאי לך מאוד לפנות לשמאי רכב פרטי ולא לכל שמאי שחברת הביטוח מציעה לך.

בדרך כלל, כאשר הרכב שלנו נפגע בתאונת דרכים או מכל פגיעה אחרת, חברת הביטוח תציע לנו לבחור את אחד השמאים הקבועים שלה, מתוך רשימת שמאי רכב מוכנה מראש.

אבל כשחושבים על זה קצת יותר לעומק: אם שמאי הרכב מקבל הרבה פרנסה מחברת הביטוח – האם אפשר לסמוך עליו בלב שלם שהוא ידע לעמוד מול החברה כשצריך לעשות זאת?

שמאי רכב מומלץ זה רק שמאי רכב פרטי

לכן, אם אתם זקוקים לשמאי רכב מומלץ, כדאי לכם לפנות אך ורק לשמאי רכב פרטי. השמאי הפרטי ידע לעשות את העבודה שלו בצורה מקצועית ונקייה, והוא לא יהיה מוטה לטובת חברות הביטוח.

בנוסף, על פי החוק בישראל, חברות הביטוח מחויבות לשלם את עלות השמאי, גם אם מדובר בשמאי רכב פרטי שלא מונה מטעמה.

החוק הזה קובע כי אתם תקבלו מחברת הביטוח את שכר הטרחה של שמאי הרכב, כך שלמעשה מדובר ברווח נקי שלכם – גם קיבלתם דו"ח שמאי אמין שלא מעדיף את טובת חברת הביטוח, וגם זה לא עלה לכם כסף. שווה, לא?

כמה עולה שמאי רכב פרטי?

שכר הטרחה של שמאי רכב משתנה בהתאם למקרים השונים. אם מדובר על הערכת שווי רכב, הרי שעלות השירות מתחילה ב-350 ש"ח ומעלה. במקרה שמדובר על הערכת שווי רכב אספנות או רכב בייבוא אישי, המחיר יכול לזנק ל-1,200 ש"ח.

כשמדובר על הערכת גובה נזק בעקבות פגיעה ברכב, עלות השמאי תשתנה בהתאם לגובה הנזק. הערכת שווי לנזק של עד 12 אלף שקלים יעלה בין 700 ל-1,000 ש"ח. אם גובה הנזק הוא עד 25 אלף ש"ח, שכר טרחת השמאי צפויה להגיע עד 1,500 ש"ח. עלות השמאי לנזק בגובה של 25 אש"ח ומעלה צפויה להגיע עד 2,500 ש"ח.

חשוב לדעת כי שכר הטרחה צפוי להשתנות על פי כל מיני גורמים, ובהם מספר הביקורים של השמאי, סוג הרכב וכיוצא בזה.

שמאי רכב מומלץ יעניק לכם שירות מקצועי ואמין, ואת העלות שלו תקבלו חזרה מחברת הביטוח, ולכן כדאי מאוד לפנות לשמאי רכב פרטי שידאג לאינטרסים שלכם ולא לאינטרסים של חברות הביטוח.

שמאי רכב מומלץ

חזרה לעיקרי המאמר